„Felvásároljam vagy sem?” – ez a nagy kérdés, amely mostanában a Google vezéreit foglalkoztatja az újból eladósorba került Yahoo-val kapcsolatban.
A Yahoo-t már többször többen fel akarták vásárolni: a Microsoft nemrég újból érdeklődését fejezte ki, míg egy kínai óriásvállalat, az Alibaba a hetekben tett ajánlatot. A következő kérő pedig lehet, hogy pont az örök riválisa és végső soron legyőzője, a Google lesz. Amennyiben hinni lehet a Wall Street Journal cikkében említett közeli forrásnak, a Google már két befektetőcéggel is kapcsolatba lépett azzal a céllal, hogy azok tőkével segítsék a felvásárlást. Ugyan az előzetes tárgyalások már folynak, hivatalos ajánlatot még nem állítottak össze a felek. Még az is meglehet, hogy a Google végül eláll az ötlettől. Jelenleg még azt sem tudni, hogy mely cégekkel tárgyal a Google. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy amennyiben bármilyen megállapodás is köttetik a két keresőóriás közt, a versenyhivatal vizsgálatot fog indítani. 2008-ban pont amerikai szövetségi versenyjogi jogászok miatt nem jöhetett létre a két cég közti hirdetői együttműködés. Egy évvel később a Yahoo a Microsofttal írta alá a tíz éves partneri szerződést. Míg a Microsoft régebben szőröstül-bőröstül kebelezte volna be a Yahoo-t mintegy negyvenhétmilliárd dollárért, most a sokkal alacsonyabb árat sem egyedül fizetné ki. A teljes felvásárlás helyett ugyanis inkább befektetői partnerekkel vennék át a szebb napokat is megélt keresőcéget. A Microsoftnak ugyanis – például a már említett megállapodás miatt – az az érdeke, hogy a Yahoo minél stabilabb legyen. Persze kérdés, hogy az új tulajdonos mégis miként lesz képes a Yahoo lassú csúszását visszafordítani. A világ egyik leglátogatottabb weblapja ugyanis jelenleg egyre nagyobb teret veszít riválisai, a Google, a Facebook és a Twitter szolgáltatásaival szemben. Az emberek ugyanis egyre inkább ezen közösségi oldalakat használják a hírek begyűjtésére. Forrás: technet.hu