Hírek

Kitalálja felhasználóinak gondolatát a Google 2010.09.17 Megmutatta a Google, hogyan képzeli el a webes keresés jövőjét: az Instant használatakor már a keresőszavak begépelése közben megjelennek a találatok, a felhasználónak még az Entert sem kell leütnie.

A Google tegnap bejelentette Instant szolgáltatását, amely nem a keresőszavak beírása és az Enter billentyű leütése után jeleníti meg a találatokat, hanem már gépelés közben láthatóvá teszi azokat - akár az első karakterek begépelése után megjelenhet a keresett weboldal vagy információ, ahogy az a www.google.com angol nyelvű oldalán már ki is próbálható.

Instant találatok

A vállalat szerint ezzel a megoldással rendeget időt spórolhatnak meg a kereső felhasználói, egy keresés 2-5 másodperccel lesz rövidebb a jelenlegi átlagos 25 másodpercnél, amelyet egy keresés lefuttatására és a találat kiválasztására fordítanak.Ebből a kulcsszó beírása átlagosan 9 másodpercig tart, az Enter lenyomása után a Google 3 tizedmásodperc után szállítja a találatokat, amelyek átnézésével a felhasználók 15 másodpercet töltenek. A vállalat szerint az Instant lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a keresőkifejezések kombinációja helyett a megjelenő eredményekre és a keresett információ megtalálására koncentrálhassanak.

Az Instant használatához a felhasználónak be kell lépnie saját Google fiókjába, ennek nyilvánvalóan az az oka, hogy a működéshez ismernie kell a keresési szokásokat és előzményeket, az Instant a korábbi keresések alapján tudja megtippelni, hogy mik lehetnek a következő kulcsszavak. Az azonnali kereső elsőként a Google amerikai felhasználói számára lesz elérhető, a további országokban a következő hetekben aktiválják a szolgáltatást. A Google Instant természetesen ki is kapcsolható, akik ragaszkodnak a megszokott felülethez és működéshez, továbbra is használhatják azt is.

A vállalat szerint a kulcsszavak beírása közben a találatokat figyelve a felhasználók "menet közben" módosíthatják, finomíthatják a keresést annak függvényében, hogy pontosan mire is kíváncsiak. A Google keresője már jelenleg is képes arra, hogy kulcsszavak beírásakor folytatásként a leggyakrabban beírt kifejezéseket ajánlja fel (Search Suggestions), innen felhasználói szempontból már csak egy kis továbblépés, hogy ne keresőkifejezések, hanem egyből a találatok jelenjenek meg.

A másik oldalról persze egyáltalán nem kis lépésről van szó, az Instant működéséhez villámgyors adatfeldolgozási képesség és pontos nyelvi elemzés szükséges - kíváncsian várjuk, hogy a Google szolgáltatása magyarul is olyan jól működik-e majd mint angolul vagy a többi világnyelven. A tegnapi bejelentés során Marissa Mayer, a Google keresési részlegének vezetője elmondta, tisztában vannak vele, hogy az Instant jelentősen megnöveli a terhelést a szervereken, ennek kiküszöbölésére a végletekig optimalizálták a rendszert.

Jó vagy rossz?

A Google pénzügyi teljesítményét figyelő elemzők szerint az Instant komoly hatással lehet a vállalat bevételtermelő képességére is. A cég forgalmának túlnyomó többsége a keresési találatok mellett megjelenő hirdetésekből folyik be. Az Instant használatával ugyan jóval több hirdetés jelenhet meg, azonban ezek szinte csak felvillannak, ahogy a felhasználó tovább folytatja a szavak gépelését, mindig újak és újak jelennek meg, vagyis ezeket a hirdetéseket valószínűleg észre sem fogja venni senki.

Az elemzők aggódnak és attól tartanak, kevesebb átkattintás érkezik majd a találatok mellett megjelenő reklámokra. A keresés felgyorsításával azonban a Google pont azt próbálja elérni, hogy a felhasználók még több keresést tudjanak végrehajtani adott idő alatt, így több találat jelenik meg és több reklám, amire potenciálisan kattintani lehet - ráadásul mivel a felhasználó folyamatosan alakította a keresőkifejezést, valószínűleg a számára leginkább releváns találatokat kapta, a leginkább releváns hirdetésekkel együtt.

A cég által megadott adatokból kiindulva eddig öt keresés lefuttatásához 125 másodpercre volt szükség, az Instantnak köszönhetően ennyi időbe már 6 keresés is beleférhet, vagyis adott idő alatt több, potenciálisan érdekes reklámot tud megjeleníteni a kereső. Az Instant bekapcsolásával egyszerűen gyorsabban pörögnek a keresések. Mayer elmondása szerint az Instant hamarosan a Google webes keresője mellett a Chrome böngészőben is megjelenik.

Forrás: hwsw.hu « Vissza a hírekhez

További
Híreink

2018.05.22 Nagyon fontos és sürgős hírlevél teendők a GDPR miatt

Amennyiben a Wawona hírlevélküldőjét használja kattinson ide és tájékozódjon arról, mi a teendő a GDPR-al kapcsolatban.

2018.05.22 Segítünk honlapja GDPR-nak történő megfeleltetésében

2018. május 25-én lép életbe az Unió egész területén egységesen alkalmazandó új adatvédelmi rendelet (GDPR), mely az eddig hatályos adatvédelmi törvényektől nagymértékben eltérő elvárásokat támaszt mindazon vállalkozásokkal szemben, melyek természetes személyek adatait kezelik.

Vegye fel velünk a
Kapcsolatot!

Név:
E-mail:
Telefonszám:
Üzenet:

Wawona Internet Kft.
Székhely, iroda és postacím:
7621 Pécs, Perczel Miklós u. 35.
Tel./Fax: 06 72 227 718
E-mail küldés

Kiemelt referenciáink

raklapbudafok.hu reszponzív weboldal

92 A P&P Budafok Kft. honlapja legújabb munkánk. A raklapok között kényelmes válogatást tesz lehetővé asztali gépen és mobil eszközökön egyaránt.

euautokft.hu reszponzív honlap

91 Elkészült a pécsi EU Autó Kft. honlapja, az autókereskedő cég prémium autókkal foglalkozik, az általuk képviselt színvonalhoz igazodik az új weboldal ...

autokolcsonzes.charter.hu reszponzív honlap

90 Korszerű, letisztult reszponzív designnal készült el a pécsi Charter autókölcsönző új honlapja. Az oldal háromnyelvű és több autókategóriát is bemutat...