Hírek

Hogyan kerülhet weboldalunk a topok közé? 2010.07.26 A recept egyszerű: minél több a látogatót kell gyűjteni, ha a top 100-ba, top 500-ba szeretnénk tartozni. De vajon mennyi ez a „minél több”? Egyáltalán, milyen számok elérése szükséges ahhoz, hogy felkerüljön oldalunk valamelyik toplistára?

A topok topja természetesen a Facebook, de persze léteznek 100-as, 500-as, 1000-es toplisták is. Ahhoz, hogy egy ilyen listára kerüljön egy site, meglehetősen nagy teljesítményt kell produkálnia. Ezt a bizonyos teljesítményt tette górcső alá (a Google adataira alapozva) az egyik blog (royal.pingdom.com), amelynek vonatkozó cikkéből idézünk néhány érdekes számot, adatot.
A Google még májusban tette közzé listáját az 1000 leglátogatottabb weboldalról , minden oldal mellett feltüntetve, hogy hány egyedi látogató (unique user, UU) volt kíváncsi egy hónapban a szóban forgó site-ra. Mindezt alapul véve az derül ki, hogy amennyiben azt szeretnénk, hogy oldalunk benne legyen a leglátogatottabb weboldalak top 1000-es listájában, akkor bizony el kell érnünk, hogy havonta legalább 4,1 millió egyedi látogató keresse fel. A top 500-as listához már 7,4 millió UU-ra, a top 100-ashoz pedig 22 millió látogatóra van szükség. A top 50-es lista tagjai 41 milliós havi látogatószámot mondhatnak a magukénak, míg a top 10-be 230 millió UU-val lehet bekerülni. És a toplisták élére? Nos, ha valaki oda szeretne kerülni (és le akarná taszítani trónjáról a Facebookot), annak olyasvalamit kellene kitalálnia oldalára, amire havonta több mint 540 millióan kíváncsiak. (Ebben mesterkedik most a Google is, a Google Me-vel).

A royal.pingdom.com, az adatokat elemezve, tesz még egy érdekes megállapítást, nevezetesen, hogy amennyiben grafikonon ábrázoljuk a toplistákat (a vízszintes tengelyre felvéve a listán elfoglalt helyezést, míg a függőlegesre a UU számot), egy úgynevezett long tail- (hosszú farok-) szerű diagramot kapunk.

Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az első helyezettek még óriási látogatószámot mondhatnak magukénak, majd hirtelen csökken a látogatók száma, és sok olyan site van, amelyikre szinte ugyanannyian kíváncsiak. A számok nyelvén pedig mindezt úgy fogalmazhatnánk meg, hogy a top 10 weboldal tudhatja magáénak a top 100 weboldal látogatóinak majdnem a felét (42%-át), és a top 1000 weboldal látogatóinak majdnem a negyedét (21%-át). A top 100 weboldal pedig elviszi a top 1000 weboldalra kíváncsi látogatók felét, s ugyanennyi látogatón osztozik a maradék 900 weboldal.

Forrás: techline.hu « Vissza a hírekhez

További
Híreink

2018.10.12 Hatékony védekezés a levélszemét ellen

Az elmúlt időszak visszajelzései azt mutatják, hogy megnövekedett a postafiókokba beérkező spamek száma. Készítettünk egy rövid felhasználói segédletet, melyben összeszedtük a levélszemét elkerülésének és kiszűrésének főbb lépéseit. Reméljük hasznát veszi!

2018.09.05 Már a Facebook is elvárja a hitelesített SSL tanúsítványt október 6-tól

Hitelesített SSL tanúsítványt vár el a Facebook október 6-tól azoknál a honlapoknál amelyek a Facebook autopost és a Facebook regisztáció és belépés (SSO) funkcióját használják.

Vegye fel velünk a
Kapcsolatot!

Név:
E-mail:
Telefonszám:
Üzenet:
Ellenőrzés:

Wawona Internet Kft.
Székhely, iroda és postacím:
7621 Pécs, Perczel Miklós u. 35.
Tel./Fax: 06 72 227 718
E-mail küldés

Kiemelt referenciáink

royalweddingphoto.hu honlap fejlesztés

94 A reszponzív royalweddingphoto.hu legújabb munkánk, a budapesti cég nemcsak a fővárosban hanem az ország nagyvárosaiban is örömmel vállal megbízásokat...

barcsmetal.hu reszponzív honlap fejlesztés

93 A barcsmetal.hu reszponzív honlappal mutatja be az összes információt ami a konténergyártással kapcsolatos. Egyedülálló konténertervező alkalmazás is ...

raklapbudafok.hu reszponzív weboldal

92 A P&P Budafok Kft. honlapja legújabb munkánk. A raklapok között kényelmes válogatást tesz lehetővé asztali gépen és mobil eszközökön egyaránt.