Hírek

Hogyan kerülhet weboldalunk a topok közé? 2010.07.26 A recept egyszerű: minél több a látogatót kell gyűjteni, ha a top 100-ba, top 500-ba szeretnénk tartozni. De vajon mennyi ez a „minél több”? Egyáltalán, milyen számok elérése szükséges ahhoz, hogy felkerüljön oldalunk valamelyik toplistára?

A topok topja természetesen a Facebook, de persze léteznek 100-as, 500-as, 1000-es toplisták is. Ahhoz, hogy egy ilyen listára kerüljön egy site, meglehetősen nagy teljesítményt kell produkálnia. Ezt a bizonyos teljesítményt tette górcső alá (a Google adataira alapozva) az egyik blog (royal.pingdom.com), amelynek vonatkozó cikkéből idézünk néhány érdekes számot, adatot.
A Google még májusban tette közzé listáját az 1000 leglátogatottabb weboldalról , minden oldal mellett feltüntetve, hogy hány egyedi látogató (unique user, UU) volt kíváncsi egy hónapban a szóban forgó site-ra. Mindezt alapul véve az derül ki, hogy amennyiben azt szeretnénk, hogy oldalunk benne legyen a leglátogatottabb weboldalak top 1000-es listájában, akkor bizony el kell érnünk, hogy havonta legalább 4,1 millió egyedi látogató keresse fel. A top 500-as listához már 7,4 millió UU-ra, a top 100-ashoz pedig 22 millió látogatóra van szükség. A top 50-es lista tagjai 41 milliós havi látogatószámot mondhatnak a magukénak, míg a top 10-be 230 millió UU-val lehet bekerülni. És a toplisták élére? Nos, ha valaki oda szeretne kerülni (és le akarná taszítani trónjáról a Facebookot), annak olyasvalamit kellene kitalálnia oldalára, amire havonta több mint 540 millióan kíváncsiak. (Ebben mesterkedik most a Google is, a Google Me-vel).

A royal.pingdom.com, az adatokat elemezve, tesz még egy érdekes megállapítást, nevezetesen, hogy amennyiben grafikonon ábrázoljuk a toplistákat (a vízszintes tengelyre felvéve a listán elfoglalt helyezést, míg a függőlegesre a UU számot), egy úgynevezett long tail- (hosszú farok-) szerű diagramot kapunk.

Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az első helyezettek még óriási látogatószámot mondhatnak magukénak, majd hirtelen csökken a látogatók száma, és sok olyan site van, amelyikre szinte ugyanannyian kíváncsiak. A számok nyelvén pedig mindezt úgy fogalmazhatnánk meg, hogy a top 10 weboldal tudhatja magáénak a top 100 weboldal látogatóinak majdnem a felét (42%-át), és a top 1000 weboldal látogatóinak majdnem a negyedét (21%-át). A top 100 weboldal pedig elviszi a top 1000 weboldalra kíváncsi látogatók felét, s ugyanennyi látogatón osztozik a maradék 900 weboldal.

Forrás: techline.hu « Vissza a hírekhez

További
Híreink

2018.05.22 Nagyon fontos és sürgős hírlevél teendők a GDPR miatt

Amennyiben a Wawona hírlevélküldőjét használja kattinson ide és tájékozódjon arról, mi a teendő a GDPR-al kapcsolatban.

2018.05.22 Segítünk honlapja GDPR-nak történő megfeleltetésében

2018. május 25-én lép életbe az Unió egész területén egységesen alkalmazandó új adatvédelmi rendelet (GDPR), mely az eddig hatályos adatvédelmi törvényektől nagymértékben eltérő elvárásokat támaszt mindazon vállalkozásokkal szemben, melyek természetes személyek adatait kezelik.

Vegye fel velünk a
Kapcsolatot!

Név:
E-mail:
Telefonszám:
Üzenet:

Wawona Internet Kft.
Székhely, iroda és postacím:
7621 Pécs, Perczel Miklós u. 35.
Tel./Fax: 06 72 227 718
E-mail küldés

Kiemelt referenciáink

autokolcsonzes.charter.hu reszponzív honlap

89 Korszerű, letisztult reszponzív designnal készült el a pécsi Charter autókölcsönző új honlapja. Az oldal háromnyelvű és több autókategóriát is bemutat...

Okosbojler B2C webáruház

88 Legújabb referenciánk az okosbojler.hu reszponzív webáruház. Az "okos" eszközök térnyerése elért erre a területre is. Modern, korszerű és energatakaré...

Elitbor.hu redesign

87 Az elitbor.hu több év sikeres működés után szintet lép és azt a célt tűzte ki magának, hogy az ország elsőszámú borásztai portálja legyen. Ennek érdek...