Hírek

Hogyan kerülhet weboldalunk a topok közé? 2010.07.26 A recept egyszerű: minél több a látogatót kell gyűjteni, ha a top 100-ba, top 500-ba szeretnénk tartozni. De vajon mennyi ez a „minél több”? Egyáltalán, milyen számok elérése szükséges ahhoz, hogy felkerüljön oldalunk valamelyik toplistára?

A topok topja természetesen a Facebook, de persze léteznek 100-as, 500-as, 1000-es toplisták is. Ahhoz, hogy egy ilyen listára kerüljön egy site, meglehetősen nagy teljesítményt kell produkálnia. Ezt a bizonyos teljesítményt tette górcső alá (a Google adataira alapozva) az egyik blog (royal.pingdom.com), amelynek vonatkozó cikkéből idézünk néhány érdekes számot, adatot.
A Google még májusban tette közzé listáját az 1000 leglátogatottabb weboldalról , minden oldal mellett feltüntetve, hogy hány egyedi látogató (unique user, UU) volt kíváncsi egy hónapban a szóban forgó site-ra. Mindezt alapul véve az derül ki, hogy amennyiben azt szeretnénk, hogy oldalunk benne legyen a leglátogatottabb weboldalak top 1000-es listájában, akkor bizony el kell érnünk, hogy havonta legalább 4,1 millió egyedi látogató keresse fel. A top 500-as listához már 7,4 millió UU-ra, a top 100-ashoz pedig 22 millió látogatóra van szükség. A top 50-es lista tagjai 41 milliós havi látogatószámot mondhatnak a magukénak, míg a top 10-be 230 millió UU-val lehet bekerülni. És a toplisták élére? Nos, ha valaki oda szeretne kerülni (és le akarná taszítani trónjáról a Facebookot), annak olyasvalamit kellene kitalálnia oldalára, amire havonta több mint 540 millióan kíváncsiak. (Ebben mesterkedik most a Google is, a Google Me-vel).

A royal.pingdom.com, az adatokat elemezve, tesz még egy érdekes megállapítást, nevezetesen, hogy amennyiben grafikonon ábrázoljuk a toplistákat (a vízszintes tengelyre felvéve a listán elfoglalt helyezést, míg a függőlegesre a UU számot), egy úgynevezett long tail- (hosszú farok-) szerű diagramot kapunk.

Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az első helyezettek még óriási látogatószámot mondhatnak magukénak, majd hirtelen csökken a látogatók száma, és sok olyan site van, amelyikre szinte ugyanannyian kíváncsiak. A számok nyelvén pedig mindezt úgy fogalmazhatnánk meg, hogy a top 10 weboldal tudhatja magáénak a top 100 weboldal látogatóinak majdnem a felét (42%-át), és a top 1000 weboldal látogatóinak majdnem a negyedét (21%-át). A top 100 weboldal pedig elviszi a top 1000 weboldalra kíváncsi látogatók felét, s ugyanennyi látogatón osztozik a maradék 900 weboldal.

Forrás: techline.hu « Vissza a hírekhez

További
Híreink

2016.11.09 Tapasztalt projektkoordinátort keresünk pécsi munkavégzésre

Gyakorlott, rutinos projektkoordinátor munkatársat keresünk csapatunkba. Csatlakozz hozzánk, ha szereted a kihívást jelentő változatos feladatokat, és tudsz keményen dolgozni. Csapattársakat keresünk nem sztárokat, fontosnak tartjuk a hatékony munkavégzést és a jó hangulatot.

2016.10.04 Váltson a biztonságos https://-re!

A Google Chrome 2017. januárjától a böngésző keresősávjában „Nem biztonságos” jelöléssel látja el azokat a weboldalakat, melyek jelszó- vagy hitelkártyaadatokat kérnek és http:// formátumot használnak.


Vegye fel velünk a
Kapcsolatot!

Név:
E-mail:
Telefonszám:
Üzenet:

Wawona Internet Kft.
Székhely: 7621 Pécs, Zrínyi u. 6.
Iroda és postacím: 7621 Pécs, Perczel Miklós u. 35.
Tel./Fax: 06 72 227 718
E-mail küldés

Kiemelt referenciáink

Elitbor.hu redesign

86 Az elitbor.hu több év sikeres működés után szintet lép és azt a célt tűzte ki magának, hogy az ország elsőszámú borásztai portálja legyen. Ennek érdek...

Vonóhorog.hu B2C webáruház

85 Elkészült a vonohorog.hu reszponzív webáruház. A vonóhorog értékesítés sok speciális igényt támasztott a webáruházzal szemben, melyeket sikeresen mego...

Epfotoesfilm.hu reszponzív honlap

84 Legújabb referenciánk az epfotoesfilm.hu reszponzív honlap. A fotózással és fimkészítéssel folgalkozó cég munkáit mutatja be az oldal. A letisztult de...