Hírek

A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája 2010.04.30 Idén is a Google a legértékesebb márka a világon a Millward Brown piackutató cég felmérése szerint. A cég 2007 óta vezeti a 100 legnagyobb márka listáját, jelenleg 114,3 milliárd dollárt ér, 14 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A fogyasztói véleménykutatások és a cégek nyilvános pénzügyi adatai alapján összeállított Top 100 listán a Google mögött az IBM áll, 28 milliárd dollárral lemaradva. A harmadik az Apple, a negyedik a Microsoft. Az első nem technológiai társaság az ötödik helyen álló Coca Cola, amely 2006-ban még a listavezető volt. A 100 vezető márka összesített értéke 2,04 ezer milliárd dollár. Ez a tavalyihoz képest 4 százalékos növekedés, ami részben azzal magyarázható, hogy most először olajipari cégeket is bevontak a felmérésbe. Hosszabb távú, 5 éves összevetésben 40 százalékos az értéknövekedés, ami felülmúlja a tőzsdék növekedését, és a Millward Brown szakértői szerint arra utal, hogy az erős márkák jól bírják a válságot.

A technológiai szektorból újonc a listán a Facebook. A több mint 400 millió aktív tagot összefogó közösségi hálózat értékét 5,5 milliárd dollárra teszik a kutatók. A felmérés szerint gyorsan törnek előre a nagy felzárkózó gazdaságok, elsősorban az angol rövidítéssel BRIC-országoknak nevezett Brazília, Oroszország, India és Kína, valamint Mexikó. A 2006-ban összeállított első listán mindössze 2 társaság tartozott ebbe a körbe, az idein viszont már 13 cég. Ezzel párhuzamosan megfigyelhető az észak-amerikai és a nyugat-európai térség visszaszorulása: az amerikai és kanadai vállalatok száma a tavalyi 52-ről 50-re csökkent, a nyugat-európaiaké pedig 36-ról 30-ra.

A 100 legerősebb márka közül 13 mobilszolgáltató. A legértékesebb a 8. helyen álló China Mobile, több mint 500 millió előfizetővel, 52,6 milliárd dollárt érő márkanévvel. A mobilszolgáltatók összértéke 1 százalékkal csökkent 2009-hez képest. Ugyancsak jelentős a kiskereskedelmi láncok részaránya. Kilenc ilyen cég szerepel a listán, összesített értékük 1 százalékkal csökkent tavaly óta. Jól teljesítettek viszont azok a cégek, amelyek alkalmazkodnak a válság nyomására változó fogyasztói szokásokhoz, mint például az amerikai Walmart, amely az alacsony árakat középpontban tartó stratégiájával a felmérés ötéves eddigi története során végig meg tudta őrizni a kategóriáján belül az első helyet.

Járműipari cégből 8 szerepel a listán. Összesített értékük 15 százalékkal csökkent, aminél nagyobb visszaesést egyetlen szektorban sem regisztráltak. A Ford és a Volkswagen ugyanakkor növelni tudta értékét, a Millward Brown kutatói szerint főként a technológiai fejlesztésekkel.

Forrás: sg.hu « Vissza a hírekhez

További
Híreink

2016.11.09 Tapasztalt projektkoordinátort keresünk pécsi munkavégzésre

Gyakorlott, rutinos projektkoordinátor munkatársat keresünk csapatunkba. Csatlakozz hozzánk, ha szereted a kihívást jelentő változatos feladatokat, és tudsz keményen dolgozni. Csapattársakat keresünk nem sztárokat, fontosnak tartjuk a hatékony munkavégzést és a jó hangulatot.

2016.10.04 Váltson a biztonságos https://-re!

A Google Chrome 2017. januárjától a böngésző keresősávjában „Nem biztonságos” jelöléssel látja el azokat a weboldalakat, melyek jelszó- vagy hitelkártyaadatokat kérnek és http:// formátumot használnak.


Vegye fel velünk a
Kapcsolatot!

Név:
E-mail:
Telefonszám:
Üzenet:

Wawona Internet Kft.
Székhely, iroda és postacím:
7621 Pécs, Perczel Miklós u. 35.
Tel./Fax: 06 72 227 718
E-mail küldés

Kiemelt referenciáink

Okosbojler B2C webáruház

87 Legújabb referenciánk az okosbojler.hu reszponzív webáruház. Az "okos" eszközök térnyerése elért erre a területre is. Modern, korszerű és energatakaré...

Elitbor.hu redesign

86 Az elitbor.hu több év sikeres működés után szintet lép és azt a célt tűzte ki magának, hogy az ország elsőszámú borásztai portálja legyen. Ennek érdek...

Vonóhorog.hu B2C webáruház

85 Elkészült a vonohorog.hu reszponzív webáruház. A vonóhorog értékesítés sok speciális igényt támasztott a webáruházzal szemben, melyeket sikeresen mego...